Imposibil să nu fii văzut acele concursuri de la televizor, în care o "disperată" cu decolteul până la gleznă vă ademeneşte să telefonaţi şi să răspundeţi la o întrebare atât de cretină, încât şi un imbecil poate răspunde. Ee, nu-i chiar aşa! Aceste concursuri ascund multe, mult prea multe capcane!
În primul rând, pentru sume mici, va trebui să stai cam 15 - 20 de minute în aşteptare, până, sanchi!, îţi va veni rândul să răspunzi, deşi, ciudat!, în acel timp nu sună nimeni. Iată o socoteală: 10 min X 2, 25 Euro + 19% = 115,1325 RON per apelant, în timp ce suma de câştigat ar fi în jur de 100 RON, numai că în acelaşi timp se află deja pe fir aproximativ 10 inşi, adică 1151,325 RON sunt deja încasaţi.
La sume mai mari, strategia "crizelor" de nervi ale moderatoarelor şi acele ultime secunde prelungite până la o jumătate de oră, nu fac altceva decât înşelătoria să fie şi mai subtilă. Cuvintelor afişate le lipsesc una, maximum două litere, iar potul s-ar ridica undeva la 5000 RON. Sute de "deştepţi" încing telefonul (deja v-am spus formula de calcul!), repezindu-se ca musca la...bip!...că ar şti răspunsul corect. Fals! Nu-i ăla! Alţi 10 - 15 "norocoşi" reuşesc să dea, într-un târziu, presupusul răspuns corect. Opa! Nici astea nu au fost bune! Cum adică, din MA_A, să nu fie valabil nici MAMĂ, MANĂ, MASĂ etc, etc? Păi, nu! După ce s-a făcut plinul la impulsuri, de căteva mii de RON în doar 10 min, la final de emisiune veţi auzi ceva de genu: "Ne pare rău că nu aţi descoperit cuvântul corect şi nu aţi câştigat cei 5000 RON, dar răspunsul era..." Răspunsul va fi, desigur!, singurul cuvânt care nu a fost rostit, de exemplu: MALA ( malale, s.f. Unealtă a zidarului alcătuită dintr-o placă de lemn cu mâner, cu care se întinde şi se nivelează stratul de tencuială. – Din tc. mala), indiferent dacă, iniţial, creatorul întrebării s-a gândit la MAPA. Ei, da, dar MAPA ar fi fost valabil doar dacă cineva ar fi răspuns MALA, iar dacă ambele cuvinte ar fi fost sugerate ca răspunsuri corecte, atunci corect ar fi fost MÁYA (s.m., adj. invar. 1. S.m. Nume al unei vechi populaţii indiene din America Centrală) şi tot aşa, până când... "din păcate, s-a terminat emisiunea, noi (adică ei) v-am fraierit din nou, iar voi veţi avea de plătit câteva milioane (vechi) la următoarea factură telefonică."
În primul rând, pentru sume mici, va trebui să stai cam 15 - 20 de minute în aşteptare, până, sanchi!, îţi va veni rândul să răspunzi, deşi, ciudat!, în acel timp nu sună nimeni. Iată o socoteală: 10 min X 2, 25 Euro + 19% = 115,1325 RON per apelant, în timp ce suma de câştigat ar fi în jur de 100 RON, numai că în acelaşi timp se află deja pe fir aproximativ 10 inşi, adică 1151,325 RON sunt deja încasaţi.
La sume mai mari, strategia "crizelor" de nervi ale moderatoarelor şi acele ultime secunde prelungite până la o jumătate de oră, nu fac altceva decât înşelătoria să fie şi mai subtilă. Cuvintelor afişate le lipsesc una, maximum două litere, iar potul s-ar ridica undeva la 5000 RON. Sute de "deştepţi" încing telefonul (deja v-am spus formula de calcul!), repezindu-se ca musca la...bip!...că ar şti răspunsul corect. Fals! Nu-i ăla! Alţi 10 - 15 "norocoşi" reuşesc să dea, într-un târziu, presupusul răspuns corect. Opa! Nici astea nu au fost bune! Cum adică, din MA_A, să nu fie valabil nici MAMĂ, MANĂ, MASĂ etc, etc? Păi, nu! După ce s-a făcut plinul la impulsuri, de căteva mii de RON în doar 10 min, la final de emisiune veţi auzi ceva de genu: "Ne pare rău că nu aţi descoperit cuvântul corect şi nu aţi câştigat cei 5000 RON, dar răspunsul era..." Răspunsul va fi, desigur!, singurul cuvânt care nu a fost rostit, de exemplu: MALA ( malale, s.f. Unealtă a zidarului alcătuită dintr-o placă de lemn cu mâner, cu care se întinde şi se nivelează stratul de tencuială. – Din tc. mala), indiferent dacă, iniţial, creatorul întrebării s-a gândit la MAPA. Ei, da, dar MAPA ar fi fost valabil doar dacă cineva ar fi răspuns MALA, iar dacă ambele cuvinte ar fi fost sugerate ca răspunsuri corecte, atunci corect ar fi fost MÁYA (s.m., adj. invar. 1. S.m. Nume al unei vechi populaţii indiene din America Centrală) şi tot aşa, până când... "din păcate, s-a terminat emisiunea, noi (adică ei) v-am fraierit din nou, iar voi veţi avea de plătit câteva milioane (vechi) la următoarea factură telefonică."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.