duminică, 28 noiembrie 2010

Produse REFURBISHED

Aţi mai auzit de acest cuvânt până acum? Personal...nu-mi aduc aminte şi chiar de ar fi fost să fie, vă mărturisesc că nu i-am dat niciun fel de importanţă! Mda, numai că mare mi-a fost uimirea să aflu la ce anume se referă şi cât de uşor pici de papagal când e să dai banii pe ceva, fără să citeşti şi pentru ce anume.
   Amân puţin traducerea cuvântului, ca să vă spun mai întâi cum m-am împiedicat de el. Zilele trecute, mă rugase soţia să o ajut cu Internetul, ca să găsească o oală pentru bucătărie, d-aia cu fierbere sub presiune. Oferte, cât cuprinde: mici sau mari; de firmă ori făcute aiurea, pe bord de vapor; scumpe de parcă le luai cu aragaz cu tot sau, dimpotrivă, aproape moka. Ţinta soţiei era un vas de o anumită capacitate, să fie sigură în exploatare şi, desigur, să ne mai lase ceva bani prin portofel, măcar pentru o ţelină şi doi morcovi. Văzusem noi ceva într-un hipermarket, doar că modalitatea de a-i scoate capacul mă făcea să cred că-l scoteai cu ciorbă cu tot, dat fiind faptul întâi trebuia introdus în oală, urmat de o manevră abilă din încheietura mâinii în sensul acelor de ceasornic, iar în final, după o opinteală demnă de Hercule, reuşita este garantată, numai bărbaţilor.
   De data aceasta, pe un magazin on-line, găsisem un produs, care, la o primă vedere, ar fi avut toate şansele să poposească în bucătăria soţiei. Avea marcă de firmă (oala, nu soţia!), avea capacitatea dorită, preţul era în regulă, ba chiar şi securizarea depăşea celelalte oferte, numai că, ghinion de neşansă, "produsul nu este disponibil în stoc". Nu este pentru întâia dată când apelez la genul acesta de cumpărături, on-line, şi ştiam că poate să fie o chestiune doar de timp, ceva de câteva zile. Pe de altă parte, am avut curiozitatea să caut şi alte produse similare, iar dacă voi găsi un altul, fără discuţie, îl comandam rapid. Revin pe site-ul cu pricina, ca să reţin datele tehnice referitoare la cel ales iniţial şi...hopa!...îmi pică ochii pe un text însemnat cu asterisc: "Acest produs este refurbished cu garantie 1 an". Cum este produsul ăsta? Re..fur...urb...bi...măi, să fie! Dau clik pe "citeşte mai mult", adică pentru pagina următoare, de unde aflu că REFURBISHED înseamnă RECONDITIONAT sau RESIGILAT. Tot nu vă este clar, nu-i aşa? Nici mie nu mi-a fost, dar iată nota lor explicativă:

"90% din produsele noastre sunt refurbished (reconditionate, resigilate), beneficiind de o garantie de 12 luni. Ele provin de pe
piata
Marii Britanii, unde legea permite clientilor sa returneze orice produs
in termen de 30 de zile de la cumparare. Aceste retururi impreuna cu
lichidarile de stoc si cu produsele care au fost expuse in rafturile
magazinelor sunt apoi trecute printr-un proces de productie in fabrica
noastra certificata ISO 9001/ ISO14001, unde se verifica functionarea
lor (tehnic, electric), se verifica existenta tuturor accesoriilor, se
cosmetizeaza, iar apoi se comercializeaza la preturi extrem de
avantajoase (cu un discount mediu intre 40%-60% fata de pretul
actualizat de vanzare recomandat de producatori).


Ambalajele originale pot fi usor deteriorate. In cazul in care ambalajul original a fost deteriorat in proportie mai mare, acesta se schimba cu o
cutie noua generica (carton)"

   Sincer, cam intrasem la idei şi nu erau de loc roz! Nu că mi s-ar fi pus pata, aşa, tam-nisam, că ar fi folosit altcineva cratiţa aia înaintea mea, gândindu-mă, totuşi, că nici ăştia nu ar fi scos-o la vânzare nespălată, dar...hmm!...ceva, ceva nu-mi dădea pace. Iau oala de pe foc, deocamdată, şi deschid marea mea incursiune pe internet, ca să aflu cam ce "refurbished"-uri or mai fi scoase la vânzare, la preţuri d-astea, care să te facă să crezi că faci afacerea vieţii tale.
 Păi, fraţilor, cum să vă spun? E de nasol, iar cele mai tari plesneli (pentru vânzător, nu pentru cumpărător, atenţie!) sunt pe piaţa teleafoanelor mobile, calculatoare, Laptopuri şi alte căcăţişuri, care, sub pretextul ultimei generaţii tehnologice, îţi fură inima şi, desigur, banul.



Eu v-am spus, restul...să nu spuneţi că n-aţi ştiut!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.