duminică, 28 noiembrie 2010

Hola Tenerife!

Pentru că "gripa deştepţilor" m-a mai lăsat şi pentru că am şi ceva timp liber pe la birou, să vă relatez, pe scurt, întâlnirea de duminică, la sediul oricărei firme vreţi voi, ca titulatură, căci, oricum, n-avea nicio treabă cu cea anunţată telefonic.
La ora stabilită, eram câţiva, de fapt cîteva perechi, pentru că ne-au chemat ca pe Arca lu' Noe, perechi, perechi. N-am intrat în discuţie cu nimeni, dar deja ochisem câteva victime sigure. Păcat că nu voi şti dacă m-am înşelat ori nu, deşi, sincer, sper ca nici unul să nu fi căzut în plasă! În fine, s-a apropiat o mândruţă de noi, a verificat nume, prenume, înălţime şi lăţime, după care ne-a preluat un tip, spilcuit, lavandat şi cu Brut-ul din abundenţă pufăit peste cămaşă. Bla, bla, bla, curtoazie ieftină, întrebări idioate, dar conforme grilelor de instrucţiuni. Evident, am răspuns în consecinţă: Da, Nu! Soţia, mai volubilă, a dorit să scurteze abureala şi să trecem direct la subiect. Mda, dar băiatu' ştia una şi bună: că suntem fericiţii, că firmei i-a căşunat pe noi, aşa, tam-nisam, că foaie verde până ne-a fost dat să auzim şi ceva de genul:
- Firma Cu-Cu (nu i-am reţinut numele, dar era alta decât Atlantic Promotion), condusă de nişte englezi, face promovarea de pachete tip "Time share", că este o noutate pe care doresc să-iu verifice impactul pe piaţa românească etc, etc.

Acum, fac o pauză, pentru a vă explica cât de cât cam ce înseamnă acest "Timeshare":

"Timeshare este o metodă de a cumpăra cazarea pentru vacanţă, care conferă turiştilor dreptul de a ocupa un apartament, o vilă sau orice alt tip de locuinţă, pe perioada uneia sau mai multor săptămâni pe an. Locuinţele se află de obicei în complexe cu facilităţi pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut (piscină, bazin de înot, saună, terenuri pentru practicarea diferitelor sporturi, etc.). Preţul unui timeshare poate varia în funcţie de perioada din an, de destinaţia aleasă şi de tipul de apartament.
Avantaje şi dezavantaje
Principalul avantaj al acestui sistem este că oferă turiştilor posibilitatea de a achiziţiona dreptul de folosinţă pentru o perioadă prestabilită sau nelimitată asupra unei proprietăţi scumpe, aflată oriunde în lume, pe care un turist nu ar putea să o cumpere si să o întreţină singur.
Principalul dezavantaj constă în aceea că valoarea unui timeshare la revânzare poată să scadă chiar şi cu 50% din preţul iniţial. "

Nu ştiu cât de înţeles m-am făcut, însă trebuie reţinut că acest lucru presupune un Contract şi achitarea, în avans, contravaloarea acestuia, adică Bani.
Recapitulez ceea ce am fost anunţat, anterior, la telefon:
"Sunteţi fericitul câştigător al unei excursii în Tenerife, pentru care firma X vă asigură GRATUIT cazarea la un hotel de trei stele, pe care urmează să-l alegeţi dintr-o suită de materiale ce vă vor fi prezentate la întâlnirea de duminică. Cazarea este gratuită, dar nu include transportul, pe care îl alegeţi, şi masa."
Povestea cu transportul este clară ca vaca, având la dispoziţie doar două variante:
1. Avionul
2. Auto + feribot
Prin urmare, ori ar fi urmat să iau legătura cu o firmă de zburătoare, fie să mă las pe mâna "gratuiţilor", care, ca buni samariteni, s-ar fi ocupat şi de chestia asta, oferindu-mi chiar o reducere, căci, ei au niscavai convenţii cu firmele low cost. Pusă una peste alta, contractul urma să se ridice pe la 840 de euroi, per persoană. În acel moment mi-am tras faţa de protocol, grăind cam aşa:
- 840, pentru ce? Să zicem ca la low cost, beletul de avion ar fi, dus-întors, cam 200 de euro pentru fiecare căciulă din cală, dar restul?
- Costul contractlui.
- Care contract fratele meu? Aţi spus că dorm moca, halesc de acasă şi zbor cu ce-mi daţi voi. Întreb încă o dată, ce reprezintă suma de 840 euro?
- Contractul pentru pachetul de vacanţă.
- Prietene, încep să mă cam supăr, iar eu la nervi bag câţiva inşi în spital. Gratis, inclusiv supa de pui şi ceaiul băut cu paiul. Ca să nu te fac pachet, spune-mi clar, româneşte, ce ar trebui să plătesc şi ce obţin de banii ăştia?
- Aa, păi, staţi să vedeţi că...ştiţi, noi, adică, cum să vă spun?, se plăteşte pachetul, pentru ca nu cumva, între timp, dumneavoastră să vă răzgândiţi cu plecarea, iar noi să suportăm pierderile.
- Să înţeleg că ar fi, aşa, o garanţie, nu?
- Cam aşa ceva!
- Adică, voi vreţi o garanţie integrală, toţi banii, grămadă, pentru o vacanţă pe care urmează să o fac la anu', nu?
Chestia cu anul viitor o discutasem cu puţin timp înainte, ca urmare a faptului că programul pentru acest an era deja făcut, pe de-o parte, iar pe de altă parte, conform "timeshare"-ingului, clientul, adică eu, puteam decide perioada plecării, dar nu mai târziu de doi ani.
- Cam aşa!
- Păi, ori e "cam" ori chiar aşa este?

- Da, dar vedeţi...
- Gogule, uite care-i treaba, că n-am timp să-mi bat joc de el, mai ales că-i duminică! Dacă vă închipuiţi că sunt atât de tâmpit să vă dau bani, fără nici cea mai mică garanţie, pentru o chestie pe care mi-o fluturaţi prin faţă cu câteva pliante şi gargară la greu, vă spun din start că aţi luat leapşa! Da', nasoală rău de tot!

- Cum adică fără garanţie? Aveţi contractul!
- Abia îmi stăpânesc palma dreaptă să nu se oprească pe moaca ta! Hai să-ţi traduc cum e chestia cu Contractul: Mă piş
(scuzaţi formularea!) pe el! Fac d'astea pe imprimantă câte vreau şi semnez la ele o zi întreagă dacă n-am ce face pe acasă. Nici dacă-mi daţi autorizaţia firmei, CV-ul ei, paşaportul patronului vostru etc şi tot nu vă dau banii ca la curve. Vreţi bani? OK, dar să văd un contract bancar, cu garanţie bancară şi tot tacâmul!

Toată discuţia asta am intenţionat să fie auzită şi de către alţi "invitaţi" la întâlnire, fiind avantajat şi de vocea mea...ca de buhai. Cine o fi auzit, bine! Dar, repet încă o dată, vreo două perechi cred că sunt deja victime. De ce cred asta? Grandomania etalată, precum aurul la kil ce le atârna pân' la burice.
Asta este! Fiecare pasăre, pe graiul ei piere!


Publicat pe AQVILA-Ning: 19 august 2009

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.