duminică, 28 noiembrie 2010

Invazia peştelui Pangasius!

Franţa a fost prima piaţă europeană invadată cu un soi necunoscut de peşte: Pangasius În scurt timp a devenit cel mai vândut produs, graţie unui preţ ce a desfiinţat orice concurenţă, cu atât mai mult cu cât la 9 euro şi un pic nu băgai în traistă un peşte în formă brută, ci o fineţe de file.
De vreo doi ani, Pangasius şi-a depus icrele şi prin galantarele din România. Arată bine! Carne albă, frumoasă, bucăţile sunt destul de generoase pentru un pofticios, nu are oase şi se prepară rapid. Am spus eu că "şi-a depus icrele", numai că, mea culpa!, am făcut o eroare, dat fiind faptul că, până una alta, acest peşte oceanic este de fapt...de crescătorie. Bun, dar Pangasius nu se poate reproduce în captivitate şi, prin urmare, de unde icre? Crescătorii vietnamezi, ţara de unde provine acest Pangasius, au rezolvat problema: injectarea cu hormoni. Dar nu numai asta ar fi problema cu acest peşte oceanic...de baltă. Condiţiile mediului piscicol în care sunt crescuţii, sincer!, mi-au cam potolit pofta de saramură.
Ar fi multe de scris, însă cel mai bine puteţi fi informaţi urmărind un film destul de amplu (cira 17 min.), iar dacă stăpâniţi cât de cât engleza sau franceza (nu mă refer la ocupaţie teritorială, ci la graiul celor două ţări!), vă invit să lecturaţi şi un articol apărut pe site-ul "Diet Mind Spirit".
 
 


Qu'est ce qu'un Panga ?
Încărcat de sudotone. - Watch the latest news videos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.