joi, 4 mai 2017

Nu de la Altex, ci din Altă parte


    Nu mă rup în figuri de Master Chef, dar îmi face reală plăcere să bucătăresc câte ceva, mai ales când ne strângem întreaga familie la masă în week-end. În consecinţă, am făcut câteva investiţii în „scule”, oale şi tingiri, printre ele numărându-se şi o tigaie cu acoperire ceramică, cică antiaderentă. Deşi n-a fost tocmai ieftină, s-au lipit toate de ea, de la bun început. Orice. Cu sau fără ulei, la foc mic sau mare, cu capac sau fără…adeziv, fraţilor, fără mişto!

   Mi-am pierdut răbdarea cu ea, total şi definitiv, şi i-am dat onorul spre ghena de gunoi, poate or lua-o „magneţii” de fier vechi. Cea mai „credincioasă” tigaie din gospodărie s-a dovedit „tefala”, numai că este de tip wok, ideală pentru paste, de exemplu, dar absolut imposibilă pentru mai mult de două ouă ochi. Aşadar, tot de la Tefal (nu le fac reclamă, că n-au cotizat la mine, dar…) mi-am propus să cumpăr, măcar una plată, universală. Am dat „search” pe Google, urmând să-mi aleg ce-mi trebuia. După principiul „unde dai şi unde crapă”, merită să vă spun şi vouă cam cum stă treaba cu ofertele magazinelor on-line, iar dacă va fi să luaţi în seamă, deschizând ochii şi închizând punga banilor cheltuiţi aiurea, aveţi şansa să cumpăraţi produsul dorit cu mult mai ieftin din altă parte.

Concret şi fără bătăi de câmpi

   Prima dată am văzut ce mă interesa la Altex, ăia care ţi-ar inapoia dublul diferenţei de preţ dacă găseşti mai ieftin într-un alt magazin produsul dorit. În cazul de faţă: Tigaie TEFAL Essential Chef de France B3130662, 28 cm. La Altex, preţul afişat este de 63,68 lei, redus cu 25 de procente de la preţul iniţial, de 84,90 lei. Totuşi, acelaşi produs, identic-identic, l-am găsit în oferta celor de la IT Galaxy la 41,99 lei. Wow! 

Oferta Altex - captură de imagine de pe site-ul lor.

   La ambele magazine produsul cu codul B3130662 era disponibil în stoc furnizor, deşi, pe site-ul Altex figura doar „în stoc”. Diferenţa mare de preţ îmi lăsa impresia că ceva nu este în regulă. Ori cei de la IT Galaxy mâncau rahat neactualizându-şi site-ul, ori cei de la Altex şi-au pierdut minţile, plătind la dublu comenzile per produs, conform reclamei. Verific telefonic ambele firme şi mi-au confirmat că nu este nicio greşeală de preţ, numai că, se subînţelege, am optat pentru oferta celor de la IT Galaxy, ba chiar pentru două tipuri diferite de tigăi, căci…dincoace a fost mai ieftin.

Oferta IT Galaxy - captură de imagine de pe site-ul lor

   La Altex mi-am permis să zăbovesc mai mult la telefon, mânat de dorinţa să mă lămuresc cum stă treaba cu banii ăia, „2 x diferenţa”. Nu cumva este o reclamă mincinoasă şi, prin urmare, ar intra sub incidenţa Legii 150 din 2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă? Ba da, este, fără niciun echivoc, numai că ştiu cum să o dea după cireş atunci când un nechemat ca mine le strică ziua, invocând o eroare a lui X sau a lui Y de pe la marketing.

   În fapt, şmecheria este alta. În primul rând, este musai să cumperi de la ei. Adică întâi le dai banii. Apoi, dacă îţi arde de prospecţiuni de piaţă, trebuie să le expui problema cu argumente şi în conformitate cu regulamentul postat pe site-ul lor. Până la bani, să aveţi răbdare şi un Extraveral la bord, căci hopul cu „staţi aşa, că nu-i aşa!” este abia la început şi foarte greu de trecut. În final, dacă încăpăţânarea voastră persistă, vă vor propune un alt gheşeft, ca să nu-i înnebunească cu hârţogăraia pe cei de la contabilitate: „Puteţi lua un alt produs de la noi, în limita sumei respective (adică doi ori diferenţa, atenţie!), iar ce depăşiţi achitaţi în consecinţă”. Deschideţi bine ochii, căci gheşeftul este gheşeft, iar la dicţionar spune că are şi o sămânţă „necurată”, iar ca să nu vă amăgiţi în van, reţineţi că şi oferta asta este mai scumpă decât în Altă parte!

   În final, pentru amuzament, merită să ne jucăm puţintel cu cifrele de mai sus. Aşadar, Altex vinde tigaia cu 63,68 lei, iar IT Galaxy cu 41,99 lei, ceea ce înseamnă o diferenţă de 21,69 lei, corect? Dacă Altex ar fi să returneze de două ori diferenţa, asta ar fi de 43,38 lei. Ee, cum ar fi să cumperi o tigaie Tefal cu circa 20 de lei? Hai să fim serioşi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.